Dag 217 Out controle.


In controle zijn betekent voor mij dat ik mijn moves overzie. De laatste weken lukt me dit niet. Ik ben moe. In mijn beleving ben ik bezig met teveel verschillende taken. Ik merk dat ik betrokken ben in mijn taken en me beweeg van de ene naar de andere taak. Ik ben ook taken aan het uitstellen/spreiden voor later. Hierdoor denk ik dat ik onvoldoende aandacht schenk aan de uitvoering van mijn taken. 

Vannacht werd ik wakker met een schemareeks in mijn hoofd die ik aan het leren ben voor een examen. Conclusie ik ben aan het rationaliseren en 'in mijn hoofd aan het rond wandelen'. Gisteren had ik migraine en heb daardoor een beetje gelezen voor het examen. Ik heb het gevoel dat ik de feiten reeksen en examen informatie maar gedeeltelijk oppak.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte dat ik de kantjes ervan afloop omdat ik denk dat ik mijn taken maar halfjes uitvoer.

Ik vergeef mezelf dat ik in mezelf de gedachte heb aanvaard en toegestaan dat ik angst heb voor succes. Ik realiseer me dat ik naar een deadline aan het toe werken ben en even moet doorpakken. Ik realiseer me dat ik op eigen kracht dit taakje moet uitvoeren.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ik mijn taken niet correct uitvoer omdat ik mijn moves nog niet op resultaat kan meten. Ik realiseer me dat ik óók naar een passend ritme zoek nadat ik een tijd lang uit de roulatie ben geweest.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben na een tijd lang uit de roulatie te zijn geweest mijn inzet te veroordelen en af te meten aan resultaat. Ik realiseer me dat het uitvoeren van mijn taken mijn enige doel is op dit moment waarin van resultaat meten nog geen sprake kan zijn. 

Ik realiseer me dat mijn huidig resultaat nu meetbaar maak door de lesstof voldoende te beheersen voor het examen. 

Wanneer en als ik mijn inzet veroordeel, Ik stop en Adem.

Ik stel mezelf ten doel dat ik de lesstof dagelijks bestudeer.

Ik stel mezelf ten doel dat ik in dialoog blijf met de mensen die me ondersteunen en begeleiden bij de realisatie van andere taken.

Ik stel mezelf ten doel dat ik hun inzet ervaar als feedback waarvan ik leer.

Ik realiseer me dat ik angstig ben om het examen te verzaken omdat ik de informatie niet oppak en denk dat ik een onvoldoende zal scoren.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik denk dat ik een onvoldoende zal scoren voor het examen.

Ik stel mezelf ten doel dat ik uitgerust aan het examen verschijn.

Ik stel mezelf ten doel dat ik de dagen tot aan het examen effectief zal benutten door de examenstof grondig te bestuderen.

Ik realiseer me dat ik de kennis van de ontwikkelingsfasen globaal beheers en de feiten als onzinnig ervaar omdat ik weet dat deze informatie voortkomt uit stromingen die voorschriften hebben gepresenteerd waaraan men globaal aspecten en kenmerken van gedrag kan afmeten. 

Ik realiseer me dat individuele mensen hun eigen weg wandelen en dat ik me de komende dagen zal inzetten zodat ik de examenstof tijdig beheers.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 1 Luisteren is zeg maar echt mijn ding.

Dualisme

Woorden als topjes van de ijsberg