Dag 216 Inzicht in relatie zien.

Ik stel mezelf ten doel dat ik de inzichten die ik me de afgelopen week gewaar werd zal doorgeven aan toekomstige ervaringswerkers. Ik wil hen onvoorwaardelijk ondersteunen tijdens de opstart van hun opleiding tot ervaringsdeskundige. Een ervaringswerker verzamelt kennis waarmee hij of zij professioneel en methodisch leert werken conform zelf ervaren competenties.  

In mijn blogs 215 en 214 beschrijf ik dat ik irritatie ervaar. Ik krijg feedback op mijn bijdrage waarmee ik het niet volledig eens ben. Ik realiseer me door dit uit te schrijven dat ik vervolgens andere afspraken afzeg. Ik realiseer me dat ik feedback als kritiek ervaar en denk dat feedback/kritiek gericht is op heel mijn wezen. Kritiek van anderen ervaar ik innerlijk als devaluatie.

Maar dit kan dus niet omdat ik binnen mijn Wezen, mijn oorspronkelijk Leven Gewaarzijn, mijn mind heb geplaatst. Mijn mind die informatie bevat waarmee ik mijn omgeving innerlijk interpreteer. Van waaruit ik reageer op situaties en of mensen. Reacties die ik onderzoek, o.a. in vorige blogs. 

In mijn blog van vandaag beschrijf ik mijn innerlijke irritatie realisatie. Een prominente gedachte die ik me hierdoor realiseer is -'Ik denk dat ik negatief geĆ«valueerd wordt door anderen'. Hierdoor realiseer ik me niet dat mijn gesprekspartner mij wil steunen. Deze feedback wantrouw ik en herken ik niet als ondersteuning in en als mezelf. Dit maakt me onzeker waarop ik vervolgens denk -'Hoe weet ik dat wat je zegt juist is'? 

Ik kom tot het inzicht en realiseer me dat mijn gesprekspartner mij wil assisteren en ondersteunen in mijn proces. Ik stel mezelf ten doel dat ik mijn inzichten fysiek wil wandelen en daarmee automatisch zal doorgeven aan anderen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik feedback als kritiek ervaar. 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik vervolgens denk dat feedback kritiek gericht is op heel mijn wezen. 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik denk dat ik negatief geĆ«valueerd wordt. 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat waar mijn gesprekspartner mij wil steunen, dat ik deze feedback wantrouw en niet vertrouw.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben hulp als feedback niet herken en niet eerder in mezelf heb aanvaard en toegestaan als zodanig niet kan ervaren. 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik de bijdrage van een ander wantrouw als vertrouwd/bekend niet in mezelf ervaar. 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat dit me onzeker/twijfelachtig maakt.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik vervolgens denk -'Hoe weet ik dat hetgeen je zegt juist is'? 

Ik realiseer me vervolgens door dit uit te schrijven dat ik andere afspraken vermijd/niet naleef. 

Ik vergeef mezelf niet toegestaan en aanvaard heb dat ik afspraken die losstaan van mijn mind-reacties deze afspraken vermijd in plaats van deze te Leven. 

Ik realiseer me als ik in reactie ben eerst deze mind-reactie zal doorademen. 

Als en wanneer ik in reactie een afspraak wil vermijden, Ik stop en Adem.

Ik stel mezelf ten doel dat ik afspraken en doelen volgens afspraak zal naleven.

Ik stel mezelf ten doel dat ik mijn reactie zal corrigeren in een reflectieverslag waarin ik beschrijf dat ik mijn afspraken zal wandelen/naleven en dat ik feedback zal ervaren/zien als ondersteuning waarmee ik mezelf effectief en professioneel zal assisteren in relatie tot mezelf en mijn wereld. 




Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 1 Luisteren is zeg maar echt mijn ding.

Woorden als topjes van de ijsberg

Dualisme