Dag 208 Statemind


Al Angstig omdat ik mijn behoefte aan rust communiceer doe ik het verzoek: 'Mag de muziek zachter'. Omdat ik slecht heb geslapen vannacht ben ik vermoeid. 'Ja hallo' - als tegen-reactie - 'Wij' zijn er ook nog hoor'. Waarop ik vervolgens in mezelf reageer op het woord 'Wij' . Waarop ik vervolgens het liefst zo snel mogelijk wil weglopen. Als gedachte aan: 'Wij tegen Jij'. Ik realiseer me mijn gedachte: 'Alsof ik er niet toe doe'. Ik irriteer me. Ik wil naar huis. Ik wil weg uit deze stress-bron. Ik ben boos. Dit in tegenstelling tot mijn bedoeling: 'Ik wil overleg'. Mijn mind status die ervan uitgaat dat mijn verwachting door een ander zonder overleg bij voorbaat als mijn verwachting wordt nagevolgd. 

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf als statement heb toegestaan de gedachte: 'Ik wil naar huis'. 'Ik wil wegvluchten uit deze stress-bron'. 'Ik ben boos'. Dit in tegenstelling tot mijn bedoeling: 'Ik wil overleggen'.  

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte dat ik wil wegvluchten uit deze situatie. Ik realiseer me dat ik wil wegvluchten als reactie op het feit dat ik wil overleggen en dat hiertoe 'Alweer' geen mogelijkheid wordt geboden.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik aan 'Alweer' ik wil het nu verbind, waarop nee volgt wat me niet zint. Ik realiseer me dat op mijn voorstel tot overleg 'nee' in reactie op mijn bereidheid, verzoek en vraag tot overleg volgt.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte dat ik er niet toe doe, dit mindconstruct opgebouwd heb rond mijn verwachting dat als ik er toe doe er dan wel overleg zal plaats vinden?

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat wat ik als verwachting graag van een ander wil.  

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik in reactie schiet op het woord 'Wij'.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte dat ik me buitengesloten voel omdat haar reactie mij niet zint.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik hierop rond mijn navelstreek spanning en irritatie ervaar. 


Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik vervolgens irritatie ervaar omdat ik in reactie schiet.

Ik realiseer me wanneer ik merk dat ik me buitengesloten voel op het woord WIJ, en omdat ik niet stop en Adem, mijn gedachte: 'ik wil weglopen', vervolgens daadwerkelijk wil wandelen.

Ik realiseer me en constateer vervolgens onmiddelijk fysiek bloedend tandvlees omdat ik wel in reactie schiet.

Ik realiseer me dat ik niet aanspreekbaar - afgezonderd en onbereikbaar wordt en ben voor contact.

Ik realiseer me dat ik mijn reactie extreem en fysiek hinderlijk vind voor mezelf.

Ik realiseer me dat ik mijn woede vermijd en erger voorkom.

Ik realiseer me dat ik met de gedachte aan weglopen erger voorkom.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik erger vermijd met mijn wegloop gedachte en als mindconstruct erger voorkom.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik wegloop erger voorkom zoals ik dit met mezelf overeen ben gekomen. 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik een Agreement met mezelf wandel om erger te vermijden. 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik een deel van het Agreement wel en een ander deel nog niet wandel. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 1 Luisteren is zeg maar echt mijn ding.

Woorden als topjes van de ijsberg

Dualisme