Dag 179 Eigenwaarde versus voeding.


Als verrassing had ik een zak pepernoten gekocht bij de supermarkt. Mijn partner sprak me aan op het feit dat in deze zak vol met sint lekkernij glucose-fructose zit. Nou en, was mijn enigszins verbaasde reactie op haar woorden. Wat maakt dat uit? Maak je niet druk dacht ik vervolgens. Ik koop al zo lang voeding in de supermarkt dit zal toch wel oké zijn dan? 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte: 'Nou en, mijn enigszins verbaasde reactie - 'Wat maakt dat uit' - op de bezorgdheid van mijn partner.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik de reactie van mijn partner ondermijn door er verbaasd en zonder zelfonderzoek op te reageren.

Als en wanneer ik merk dat ik zonder zelfonderzoek reageer op de bezorgdheid van mijn partner, Ik stop en Adem. 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik zonder onderzoek producten inkoop in de supermarkt.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben als een kip zonder kop inkopen te doen. 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben zonder onderzoek kwik te consumeren. 

Ik realiseer me dat ik zonder verder onderzoek in de supermarkt producten inkoop waarvan ik niet weet welke ingrediënten deze bevatten. 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik deze lekkernij inkoop als verassing en hiermee een ander dit product wil aanbieden zonder ingrediënten onderzoek te hebben verricht.

Ik realiseer me en stel mezelf ten doel dat ik eerst onderzoek zal doen zodat ik bij een volgend bezoek aan de supermarkt beter geïnformeerd ben en weloverwogen mijn aankopen kan doen. 

Waar ik van schrik is dat glucose-fructose op basis van maisstroop kwik bevat. 

Want uit onderzoek blijkt verder dat:

  • Maar uit recent onderzoek komt naar voren dat het als bron van kwik wellicht nog riskanter is dan vis.
  • Glucose-fructosestroop wordt zo veel gebruikt, en het spul is zo vervuild met kwik, dat de meeste mensen, zelfs wanneer ze zogeheten ‘natuurlijke’ voorbewerkte maaltijdonderdelen en tussendoortjes eten, gemiddeld zo’n 28,5 mcg kwik per dag binnen kunnen krijgen. De gemiddelde Amerikaan krijgt er jaarlijks maar liefst 19 kg van binnen.
  • Wij als gewone burger denken zo ongeveer te weten aan hoeveel kwik we blootstaan doordat we weten hoeveel vis we eten en hoeveel amalgamen vullingen we hebben. Maar we blijken nooit rekening gehouden te hebben met de extra belasting door kwik die we wellicht nietsvermoedend binnenkrijgen door ons eten en drinken.
  • Uit recent onderzoek blijkt zelfs dat door het gebruik dit ook verantwoordelijk zou kunnen zijn voor de leer- en gedragsproblemen die we tegenwoordig zoveel vaker zien bij kinderen. Volgens bronnen is zou kunnen zijn zelfs wetenschap bewezen als invloed op het ontstaan van ADHD en andere hyperedepieper toename in gedrag door toedoen van deze stof.
Dit laatste punt tast, naast de onnodige inname van kwik, de psychische eigenwaarde en fysieke gesteldheid (obesitas) aan van kinderen. Met tot gevolg dat zij meer gaan afwijken en hierdoor meer kans maken op stigmatisering omdat kinderen die afwijken nu eenmaal meer kans maken om gepest te worden en zich schamen voor hun uiterlijk bij commentaar van andere kinderen. 

Uit mijn eigen onderzoek en ervaring weet ik dat hierdoor óók hun eigenwaarde ondermijnd KAN worden. 

Door slechte voeding en mijn alcoholafhankelijkheid heb ik roofbouw gepleegd op mijn lichaam. Mijn reactie op mijn partner die haar reactie onderbouwd met gezonde argumenten is van mezelf richting haar Zorg, enigszins arrogant te noemen gezien mijn verleden met ongezonde voeding.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik in mijn gedachten de zorg van mijn partner in mijn reactie ook negeer. 

Ik stel mezelf ten doel dat ik alvorens in reactie te gaan eerst mijn reactie in mezelf onderzoek. Vanuit Zelfbeheersing vanuit overweging waaruit mijn reactie bestaat. 

Ik weet dat ik door mijn psychische disbalans toen ook fysieke klachten heb ontwikkelt omdat ik slechte voeding tot me nam. 

Ik heb toen gefaald door mijn niet gedisciplineerde en non-Zelfbeheersing gedrag mezelf in de problemen heb gebracht.

Ik stel mezelf ten doel vanuit onderzoek Zelfbeheersing verder te ontwikkelen.

Ik stel mezelf ten doel de Zorg van mijn partner te respecteren als gezonde Zelfzorg.

Ik stel mezelf ten doel dat ik de resonantie waaruit mijn reactie ontstaat in mijn volgende blog verder uit te schrijven.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 1 Luisteren is zeg maar echt mijn ding.

Woorden als topjes van de ijsberg

Dualisme