Dag 176 Beschikbaarheid checken.


Ik kan niet ontkennen dat in intieme relaties onzeker ben. Tijdens een gesprek met mijn partner realiseer ik me ineens - op het moment dat zij aangeeft - 'ik ga een uurtje iets anders doen' - dat ik me gewaar ben van mijn reactie dat ik verwacht dat zij beschikbaar moet zijn voor mij'. Even later realiseer ik me dat ik haar aandacht vraag. Haar bij me wil hebben. Het liefst berg ik haar op in mijn binnenzak zodat zij altijd beschikbaar is. Zodat ik de zekerheid heb en de mogelijkheid om te beschikken over haar aanwezigheid. Want haar afwezigheid maakt mij onzeker en angstig omdat ik overzicht verlies waarmee zij bezig is. Haar meedragen in mijn binnenzak geeft mij rust.

Als en wanneer ik onzeker ben over de bezigheid van mijn partner en haar aanwezigheid wens, Ik stop en Adem. 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte dat ik permanent wil beschikken over de aanwezigheid van mijn partner.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben angst als onzekerheid te ervaren bij afwezigheid van mijn partner.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben hierop af te zonderen en onbereikbaar ben voor communicatie.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn afwezigheid te argumenteren met werkdruk.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben op mijn afwezigheid haar aanwezigheid verwacht.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte dat ik haar wil meedragen in mijn binnenzak. Ik realiseer me dat dit fungeert als controlemiddel.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik verwacht dat ik haar kan controleren.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben haar bezigheid te verwarren met een Herinnering waarin onoprecht gecommuniceerd werd. Ik realiseer me dat ik geen reden heb te twijfelen aan de oprechtheid van mijn partner.

Ik stel mezelf ten doel dat ik haar oprechtheid waardeer en hierop inzet als basis van ons contact samen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn reactie op een herinnering als basis van vertrouwen te nemen voor mijn huidige relatie.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben twijfel als ineffectief communicatiemiddel in te zetten voor mijn huidige relatie waardoor ik mezelf verhinder om daadwerkelijk in Hier met haar in contact te zijn in de momenten dat ik twijfels heb en onzeker ben.

Ik stel mezelf ten doel om in contact met haar en tijdens het wandelen van de Agreement Course oprecht op mijn mind als in woorden, gedachten, gevoelens en emoties hierop Zelfvergeving en Zelfcorrecties zal toepassen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 1 Luisteren is zeg maar echt mijn ding.

Woorden als topjes van de ijsberg

Dualisme