Dag 162 Mijn mind actief maken


Vervolgens wat er gebeurt nadat ik van de radar ben verdwenen is dat ik niets liet weten aan mijn partner. Door mijn afspraak niet te wandelen ontwikkel ik in mezelf meer mind energie waardoor de eigenschappen mindconstructies juist opspelen. Met meer verwijs ik naar het feit dat mijn afspraak niet wandelen bij uitstek mind is. Vanuit Zelfoprecht namelijk is een afspraak ongebruikelijk omdat in Hier leven de realiteit bevat en geen afscheiding als in een afspraak / Herinnering ergens gemaakt.

Wat er gebeurt is een herhaling van gedrag ergens in het verleden wat ik hier leef. Niets laten weten betekent dat ik vanuit onduidelijkheid creëer als in de gedachten: 'waar ben je, je zou iets laten weten', wat ik nalaat te doen.

Dit punt wil ik juist vermijden. Zelf heb ik een ervaring als Herinnering in mezelf aanvaard en toegestaan opgeslagen. In reactie op haar is deze reactie als Herinnering zichtbaar gemaakt. Ik realiseer me dat ik heb toegezegd dat ik haar de volgende dag zou contacten / berichten wat ik heb nagelaten omdat ik meer tijd nodig had om helderheid te creëer.

Ik realiseer me dat Wanneer ik meer tijd nodig heb alvorens ik een toezegging doe eerst moet realiseren of ik wel kan voldoen aan mijn toezegging. We kunnen afspreken dat we een time-out inlassen in zo'n vergelijkbaar moment of dat ik een sms stuur waarin ik duidelijk kenbaar maak dat het met mij oké is. 

Als ik in een volgend moment wil reageren zonder time-out toepassen techniek, Ik stop en Adem. Ik realiseer me dat ik effectief mijn reacties onderzoek alvorens ik overga toe uitspraken doen. Want als ik mijn belofte niet fysiek wandel ik mezelf verhinder om effectief te zijn omdat ik verzuim haar een kort bericht te sturen. 


Ik realiseer me dat een sms met het bericht dat ik meer tijd nodig heb minder tot geen mind energetische Negatieve Emotie Aanhechting zal genereren. Wat effectief was aan deze handeling dat dit punt helder is geworden waarop ik dus effectief Zelfcorrecties kan toepassen.


Ik realiseer me dat ik door deze mind constructie zelf te voeden / actief maken - publiek en openbare ruimte ga vermijden en mezelf verhinder om over de kunstmarkt te lopen. Ik krijg hierdoor door de angst zucht naar alcohol. Met een vriend bespreek ik de mogelijkheid om gezamenlijk een terrasje te pakken en dat we hier samen stevig alcohol gaan nuttigen. Vervolgens zegt mijn vriend dat hij gestopt is met alcohol drinken. 

Dus door te verdwijnen van de radar creëer ik zucht en andere constructies / aanhechtingen in mezelf. Wat ik wel kan doen is later terug komen op wat ik wil communiceren door een time-out in te lassen alvorens over te gaan op van de radar verdwijnen.

Ik realiseer me dat als ik iets toezeg ik dit dien na te leven of mijn afspraak na een time-out pas kan maken. Door een toezegging niet na te leven ben ik onbetrouwbaar ten aanzien van afspraken naleven. Ik realiseer me ook door dit met een vriend te bespreken ik de lading energetisch kleiner maak. Door te relativeren creëer ik meer ruimte en kom tot zelfbeheersing. Ik realiseer me dat ik een commitment ben aan gegaan ten aanzien van alcohol drinken 'de eerste laten staan' en dat ik mijn leven wil leiden in plaats van afhankelijk blijven van drank en mijn leven lijden. Omdat ik door mijn verwachting - contact opnemen en een bericht sturen - verzuim - en hieruit onduidelijke communicatie onzekerheid in mezelf genereert weet ik als geen ander welke gevolgen -van de radar verdwijnen - dit heeft op een ander. 

Tegen mijn vriend ben ik open over wat ik ervaar waardoor de Negatieve Emotie Aanhechtingen zichtbaar worden. Later tegen mijn partner ben ik open en vertel haar welke lagen hieronder zitten waardoor er wederzijds begrip ontstaat.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 1 Luisteren is zeg maar echt mijn ding.

Woorden als topjes van de ijsberg

Dualisme