Dag 142 Sugar emotionele reactie susser.

sugar honey honey candy mind manipulator
Bij mijn eerste biertjes merkte ik al snel dat ik door alcohol meer zelfvertrouwen kreeg. Hierdoor werd ik schijn trots. Omdat ik met ijsjes eten meer controle over de negatie lading krijg en ook emoties voedt heb ik na het zien van de hangout over suiker gebruik opgemerkt dat door minder suiker gebruik emoties op termijn minder sterk negatief geladen zijn. In fastfood en veel producten die in de schappen van de supermarkt staan is veel suiker verwerkt. Dit punt was een andere bewustwording naast het teveel ijsgebruik. Dit heb ik de laatste weken inmiddels rigoureus verminderd. Ik merk dat ik minder onrust ervaar en nog wel moe ben. 

Binnenkort heb ik ook een consult bij een Biologische tandarts. Nadat ik getest ben en voedingssupplementen kreeg voorgeschreven met name om de lever te reinigen zal ook mijn moeheid afnemen. Dit was tijdens de hangout ook een punt wat ik heb opgemerkt dat suiker in de lever meer vet aanmaak in gang zet. Ik ga me in dit punt suiker en voeding verder verdiepen. De tandarts gaat amalgaam vullingen verwijderen en andere vullingen plaatsen. Wellicht zal ik dit fysiek gaan merken.

Uit deze test zijn opmerkelijke woorden vanuit mijn onbewustzijn tevoorschijn getoverd. Woorden die ik me wel vaker bewust was / ben die ook uit deze test blijken. 

Ik at dus suiker en ijsjes om een bepaalde leegte op te vullen als middel om angst te verbloemen. Vaak heb ik me aangepast aan de wensen van anderen om hen niet tegen de haren in te strijken uit angst voor afwijzing. Dit heeft me beïnvloedt in mijn gedrag. Zeker toen ik door ziekte afhankelijk werd van een uitkering was ik kwetsbaar waardoor schaamte als falen overheerste. Ik ging me aanpassen. Want als ik opkom voor mijn belangen volgt hierop afwijzing. Ik pas me daarom aan om de goede vrede te bewaren door clownesk gedrag of lacherig doen probeer ik mijn spanning te ontladen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard  te hebben de gedachte als ik me aangepast gedraag aan de wensen van anderen, hen niet tegen de haren in zal strijken uit angst ik niet wordt afgewezen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de goede vrede willen bewaren als aanpassing.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben lacherig zijn als middel te gebruiken om spanning te ontladen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben lacherig gedrag van anderen interpreteren als zij lachen om mij.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn interpretatie te gebruiken om anderen als ontlading van mijn spanning weg te duwen.

Ik vergeef mezelf anderen weg te duwen wat ik niet wil waaruit schaamte ontstaat omdat ik vriendelijk wil zijn en transparant in mijn bejegening.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben schaamte te gebruiken om te twijfelen aan mijn kunnen en uitkering te zien als inferieur zijn aan anderen die werken en een hoger inkomen genereren.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de hoogte van inkomen als norm te zien om me niet te schamen dus wel schaamte waarop ik me heb terug getrokken.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben clownesk gedrag te koppelen aan angst en schaamte waardoor ik gedrag ontwikkelde waaruit bleek dat het goed met me ging.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mensen die complimenten geven te wantrouwen en zelf wel mijn weg beoordeel op functionaliteit.


Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben twijfel aan observaties heb gekoppeld die onzeker waren qua betrouwbaarheid veilig - onveilig.

Ik stel mezelf ten doel dat ik bovenstaande punten oprecht zal vergeven als in mezelf toegestaan en aanvaard effectief te maken omdat ik me realiseer dat ik mezelf verhinder om effectief te zijn en mensen wil ontmoeten, betrouwbaar wil zijn in het naleven van mijn afspraken en bij twijfel aan mijn capaciteiten, Ik stop en adem en later hierop weer zelfvergevingen zal toepassen omdat ik weet dat ik een weg wandel die deze toepassingen inzichtelijk maken gedurende de weg die ik oprecht beschrijf.

Reacties

  1. "Want als ik opkom voor mijn belangen volgt hierop afwijzing", is dit een feit of is dit een gedachte?

    Er komt steeds meer structuur in je blogs, cool!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er volgt geen afwijzing er volgt begrip, luisterend oor en dialoog, uitleg van anderen, mijn gedachte wordt in uitspreken ontkracht. Dank

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Dag 1 Luisteren is zeg maar echt mijn ding.

Woorden als topjes van de ijsberg

Dualisme