Dag 134 Herinnering en haar overeenkomst.

Biljartkeu foudraal
Door een vergelijkbaar voorbeeld voorwerp, een voorbeeld dat ik in hier link aan een gebeurtenis vroeger. Ik loop over straat en ik zie een man passeren met een etui. Een lange smalle foudraal. Ik link dit voorwerp aan een tas met daarin een uitdraaibare biljartkeu. Omdat ik vroeger ook met zo'n tas over straat ging richting de biljartzaal koppel ik het voorwerp van de man die ik ontmoet op straat aan mijn biljarttas herinnering. Ik herinner mijn eerste biljartstoten. Bij mijn ouders in ons café. Voorzichtig doen Jan en niet door het laken stoten. De keu tijdens de stoot mooi rechthouden. Mijn vader vanachter de toog instrueert mij. Het eerste wat ik doe nadat ik uit school mijn schooltas in de hoek heb geslingerd is de pomerans krijten en stootjes oefenen op het groene laken. De partijtjes met sigaren rokende en jonge jenever nippende mannetjes en hun instructies en aanmoediging komen aan de biljarttas herinnering boven drijven.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 1 Luisteren is zeg maar echt mijn ding.

Dualisme

Woorden als topjes van de ijsberg