Dag 122 Hoe kan je Zelfoprecht mededelend zijn?

Collage en gemengde techniek op papier - 25x35 cm
wat je ziet, ben je dat zelf...
Wanneer ik mezelf in reactie op anderen ervaar dat ik anderen onderzoek / test op hun betrouwbaarheid los van het feit dat X mij heeft toegezegd mij te zullen bellen en dit nalaat waarop ik uit nijd en teleurstelling mijn eigen initiatief om contact op te nemen wil ondermijnen, I stop en adem. 
Ik realiseer me door mijn participatie in het Controle op Betrouwbaarheid Karakter omdat ik het telefoontje afwacht mezelf verhinder en geen initiatief neem om te bellen de verantwoordelijkheid buiten mezelf neerleg. Ik realiseer me dat ik in mijn commitment heb toegestemd dat ik betrouwbaar wil zijn in mijn wereld en realiteit. Door niet te bellen verhinder ik mezelf om zo effectief te zijn als waartoe ik in staat ben. Ik heb mezelf ten doel gesteld dat ik verantwoordelijk ben voor mijn welzijn. Ik zal dus in vervolg zelf contact opnemen met mensen en organisaties, ook als mensen hun toezeggingen niet nakomen. Ik neem zelf initiatief en vermijd teleurstelling. In reflectie op mijn commitment ervaar ik mezelf dat ik anderen test op betrouwbaarheid. Ik zoek betrouwbaarheid als in mezelf in anderen. Dit feit kan een ander niet weten. Een ander kan ik niet verantwoordelijk maken voor mijn reacties op het gedrag van een ander. Ik realiseer me dat in het verleden ook heb nagelaten om afspraken na te komen.

Wat ik in deze situatie deed was dat ik mijn vertrouwen in X onderzocht. X die mij had toegezegd terug te bellen. X heeft dit dus niet gedaan waardoor zijn onbetrouwbaarheid werd bevestigd. Hierop reageer ik vanuit nijd en teleurstelling. Vervolgens heb ik niet gebeld. Waardoor ik mijn contact met X ondermijn. Vervolgens wordt het contact opgezegd. Naast dat ik het contact met X ondermijn blijkt dat ik mijn vertrouwen moet verdienen door mezelf verantwoordelijk te maken voor mijn welzijn. 

Ik realiseer me dat mijn Controle op Betrouwbaarheid patroon mij controleert. Met tot gevolfg teleurstelling waardoor ik mezelf verhinder om op eigen initiatief contact op te nemen met X. Een van mijn correcties op dit karakter is dat ikzelf zal terugbellen. Hierdoor blijf ik in contact met mensen en mijn commitment. Ik voorkom dat ik me uit nijd wil afzonderen en ben effectief. Ik verhinder nijd voorkom irritatie en mijn fysieke klachten reduceren. In feite neem ik door initiatief zelf verantwoordelijkheid en ben niet langer afhankelijk van een ander.

Ik heb me ten doel gesteld dat ik zelf contact op neem met mensen en mezelf hiervoor verantwoordelijk maak. Als ik verhindert ben zeg ik de afspraak af. Als ik nijd ervaar zal ik doorademen en later weer zelfcorrecties en vergeving toepassen als in mezelf aanvaard en toegestaan.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 1 Luisteren is zeg maar echt mijn ding.

Woorden als topjes van de ijsberg

Dualisme