Dag 106 Zelfonoprecht corrigeren effectief zijn.

Hier is een voorbeeld hoe Zelfverbindende en Zelfcorrigerende Uitspraken te baseren op een specifieke Zelfvergeving. Tijdens een gesprek observeer ik mijn gedachte. Ik concludeer dat ik-Zelf deelnemers adviseer. Ik ervaar mezelf als adviseur / autoriteit / betweterig / redder. 
Ik realiseer me dat in mijn uitspraak onbewust nog opgeslagen ligt mijn wil om te veranderen. Deze verandering baseer ik op het feit dat door mijn eigen verandering ik zelfoprecht ben waardoor ik mezelf in relatie tot anderen zie. Mezelf als in anderen waarneem ik mijn voorbeelden kan veranderen. Voorbeelden waaruit ik mezelf vanuit vrijwillige keuze kan veranderen. Wat ik zelf niet wil: ongevraagd advies krijgen van anderen moet ik als advies / wens / behoefte / intentie anderen niet voorschrijven. 
Deelnemer B geeft antwoord op een vraag van deelnemer A. Vervolgens krijgt B van A het advies hoe B tijdens een vergelijkbare gebeurtenis 'HET BESTE' kan handelen. Alsof HET BESTE de uitgesproken manier is om te reageren. Het beste voor iedereen kan allen bereikt worden als mensen zelf kiezen......om de issues in hun leven te onderzoeken. Daaraan mag men geen dwang toevoegen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben aan de gedachte 'DE BESTE' automatisch koppel / verbind betweter gedrag waardoor irritatie als in mezelf ontstaat waaruit ik fysieke klachten genereer.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb om tijdens een gesprek mijn gedachte dat deelnemer A deelnemer B woorden in de mond legt heb uitgesproken vanuit mijn gedrag dat deelnemers zelf de antwoorden op hun vragen moeten onderzoeken alvorens te reageren. 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben in mijn rol van redder de ander ongevraagd wil ondersteunen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf te typeren als betweter omdat ik anderen wel wil ondersteunen en dat als voorbeeld vanuit Zelfoprecht mijn verhaal delen ook doe.

Als en wanneer ik de volgende keer MEZELF vanuit mijn observatie gedrag waarin ik niet wil reageren als Adviseur en WEL wil reageren, dan stop ik en adem.

Ik realiseer me dat mijn participatie in het Adviseur Karakter mezelf verhindert om consciëntieus te zijn als observator en deelnemer waarin ik vanuit mijn afwachtende houding wil handelen en mezelf heb toegestemd om mijn Adviseur Karakter te onderhouden en toe te passen in mijn wereld en realiteit, en dus mezelf verhinder om zo effectief te zijn als waartoe ik in staat ben.

Ik stel mezelf ten doel om er zeker van te zijn dat ik alvorens over te gaan tot reageren en advies gedrag eerst mezelf tot de orde roep zodat ik in staat ben om me te houden aan mijn observator / afwachtende rol als overeenkomst met mezelf die ik heb gemaakt en wil participeren als consciëntieus Zelfoprecht zijn.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 1 Luisteren is zeg maar echt mijn ding.

Dualisme

Woorden als topjes van de ijsberg